Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Gruppträningsschema

Hos oss kan du träna gruppträning både i Bunkern, vattnet och salarna på gymmet. Här hittar du gruppträningsschemat för våren 2019, klicka här.

Våra pass

Kettelbellwod

Rörlighet, styrka, kondition med Kettlebellen som huvudredskap. Roligt och utmanande pass som alla kan vara med på.  

WOD

Dagens pass är styrka och kondition i ständig variation. Vi jobbar med grundläggande, funktionella övningar - böja, pressa, dra, hoppa, kasta osv.  Alla övningar kan anpassas så alla kan vara med på passen. Passet är 45 eller 60 min.

 

Intervall

Ett varierat pass där vi utnyttjar allt som Bunkern har att erbjuda. Passet är uppbyggt på 6 stationer med 2 övningar på varje station. Vi jobbar i tidsintervaller på 60s och 30s, vilan är alltid lika lång som den aktiva tiden.  Övningarna kan variera mellan styrka, rörlig och kondition. Kom ensam eller med en kompis som du vill utmana på någon av stationerna. Passet är 50min eller 30min.

 

Seniorwod

Funktionell träning anpassad för dig som är senior. Styrka och rörlighet som utmanar och inspirerar. Alla rörelser kan anpassas indiviuellt så alla kan vara med. 

 

Senior Styrka

Ett pass där vi på ett anpassat sätt tränar styrka ibland i stationer och ibland på andra sätt med varierande redskap.

Senior Rörelse

Ett pass där vi på olika sätt tränar upp vår rörelseförmåga och balans.

Yoga

Yoga är en tusenårig träningsform för kropp och sinne. I yoga tränar vi balans, smidighet och muskulär styrka. Främst är dock yogan ett sätt att lära känna sig själv och träna på att vara här och nu. Många förknippar yogan med de fysiska ställningarna och någon som sitter stilla i lotus men yoga är mycket mer.

YinYoga

Yinyoga är en återhämtande och terapeutisk yogastil som handlar om att ge sig hän och släppa taget för att stilla kropp och sinne. Det är en motvikt till yangbaserade, mer fysiskt krävande yogaformer. Genom att balansera yin, vila, och yang, aktivitet, i livet i stort ökar vårt välbefinnande på alla plan.

CirkelFys

CirkelFys är ett pass för alla, vi jobbar med styrka, balans och puls på ett varierat sätt. Vi använder både vår kropp och olika redskap.

Box

Här tränar vi hela kroppen inifrån och ut, hjärta och muskler i en rolig varierad blandning. Slag, sparkar, styrka, puls och koordination tränas, en riktig adrenalinkick!

Movi

En rörelseträning för att utöka och stärka användbart rörelseomfång i leder och muskler. Stort fokus ligger i rörelsernas specifika utförande som på många sätt utmärker Movi. För optimal effekt guidas du genom hela passet. Movi är ett bra komplement till all annan träning eftersom den gör dig medveten och ger dig kompetens  om din "kropp i rörelse".

Abs&Ass

Styrkeövningar som fokuserar på mage och rumpa. Varierade övningar, både med fokus på den inre bålmuskulaturen och den yttre. Belastning sker med vikter och gummiband såväl som enbart med den egna kroppen. Ett pass där alla kan delta då det är finns flera nivåer på samtliga övningar. En stark bål- och sätesmuskulatur avlastar ryggen och underlättar för er i andra sporter och träningsformer! Välkomna!

AquaFloat

Intensiv och rolig träning på en flotte i vattnet. Styrke- och uthållighetsövningar utförs. Ett tufft och roligt pass.

 

Les Mills



   

Tabata

BodyPump

BodyJam

Sprint

BodyCombat

BodyBalance

BodyAttack

GRIT Strength, Cardio

CXWORX

Sh´Bam