Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Gruppträningsschema

Hos oss kan du träna gruppträning både i Bunkern, vattnet och salarna på gymmet. Här hittar du vårt aktuella gruppträningsschema, klicka här.

Våra pass

 

 

 

WOD

Dagens pass är styrka och kondition i ständig variation. Vi jobbar med grundläggande, funktionella övningar - böja, pressa, dra, hoppa, kasta osv. Alla övningar kan anpassas så alla kan vara med på passen. Passet är 45 eller 60 min.

Intervall

Ett varierat pass där vi utnyttjar allt som Bunkern har att erbjuda. Vi jobbar i olika tidsintervaller. Övningarna kan variera mellan styrka, rörlig och kondition. Kom ensam eller med en kompis som du vill utmana på någon av stationerna.

Senior utomhus

Vi tränar utomhus med kroppen och ibland vikter som redskap. Vi lägger stort fokus på balans och stabilitet övningar. 

Senior Mobility

Ett pass där vi på olika sätt tränar upp vår rörelseförmåga och balans.

Yoga

Yoga är en tusenårig träningsform för kropp och sinne. I yoga tränar vi balans, smidighet och muskulär styrka. Främst är dock yogan ett sätt att lära känna sig själv och träna på att vara här och nu. Många förknippar yogan med de fysiska ställningarna och någon som sitter stilla i lotus men yoga är mycket mer.

YinYoga

Yinyoga är en återhämtande och terapeutisk yogastil som handlar om att ge sig hän och släppa taget för att stilla kropp och sinne. Det är en motvikt till yangbaserade, mer fysiskt krävande yogaformer. Genom att balansera yin, vila, och yang, aktivitet, i livet i stort ökar vårt välbefinnande på alla plan.

CirkelFys

CirkelFys är ett pass för alla, vi jobbar med styrka, balans och puls på ett varierat sätt. Vi använder både vår kropp och olika redskap.

Tabata

Intervallträning, vi tränar styrka eller kondition i 20 sekunder, för att sedan vila 10 sekunder innan näst 20-sekundersintervall. Varje tabata-låt innehåller 8 intervaller. Styrka och konditionstränings varvas.

 

Abs&Ass

Styrkeövningar som fokuserar på mage och rumpa. Varierade övningar, både med fokus på den inre bålmuskulaturen och den yttre. Belastning sker med vikter och gummiband såväl som enbart med den egna kroppen. Ett pass där alla kan delta då det är finns flera nivåer på samtliga övningar. En stark bål- och sätesmuskulatur avlastar ryggen och underlättar för er i andra sporter och träningsformer! Välkomna!

Dansmix

Roligt konditionspass där vi mixar olika dansstilar. 

Les Mills



   

BodyPump

Bodypump är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Passet är perfekt för den som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Bodypump innehåller vetenskapligt utformade rörelser och tekniker i ett enkelt och effektivt pass för att du ska uppnå märkbara resultat. 

Sprint

Ett 30 minuters högintensiv intervallträning (HIIT). Les Mills sprint är ett utmanande träningspass där du använder cykeln som verktyg för att pressa din gräns till max och ta din träning till nästa nivå. 

BodyCombat

Bodycombat är ett pass med kraft och energi där du kan släppa loss fightern i dig. Drivande och energisk musik i kombination med rörelser inspirerade från en mängd kampsporter ger dig den kick du behöver för att ta dig an din fantasimotståndare genom tio ronder. 

BodyBalance

Bodybalance är en perfekt blandning av yoga, tai chi och pilates som bygger upp din funktionella styrka, ökar din rörlighet och lämnar dig i harmoni och balans. Bodybalance passar alla oavsett träningsbakgrund. 

RPM

RPM är enkel, rolig och effektiv cykelträning inomhus där du cyklar till rytmen av kraftfull musik. Ge dig själv en utmaning i motstånd och hastighet över backar och berg, fartfyllda raksträckor samt pulshöjande intervaller som får dig att sprinta över mållinjen. 

BodyAttack

Bodyattack är konditionsträning med kraft och energi som utmanar din styrka och uthållighet. Det är ett högintensivt intervallpass där atletiska rörelser kombineras med styrke- och stabilitetsövningar. Dynamiska rörelser och pulshöjande musik motiverar dig från start till slut. 

GRIT

Här använder du en steplåda, viktplatta och kombinerar kroppsviktsövningar och olika sportinspererade konditionsövningar för att förbättra din atletiska förmåga som: balans, koordination, flecibilitet, snabbhet och explosivitet. 

Core

Les Mills core är ett perfekt pass för att få en vältränad mag- och ryggmuskulatur. Genom dynamisk träning med hjälp av gummiband och lätta vikter för mage, säte och rygg kommer detta pass få dig att känna dig starkare i vardagen. 

Sh´Bam

Sh´Bam är den perfekta blandningen av enkla och heta dansmoves som passar alla. Rolig och beroendeframkallande dansträning till en perfekt mix av den senaste musiken.